un om tanar poate fi fericit daca are sapun, carti si prieteni . . . (netul si mancarea sunt de la sine intelese :) )

duminică, iunie 24, 2007

"dilema prizonierului"

. . . TARistii probabil vor navali sa citeasca acest post asteptand sa se intalneasca cu teoria jocurilor pe aici pe undeva . . . ma simt datoare sa ii avertizez: nu e vorba despre acea teorie a jocurilor . . . totusi, daca orice chestie de viata poate fi abordata dintr-o paradigma ludica, atunci si aici poate fi voba despre un anumit fel de joc . . . jocul cu alegerile personale . . . jocul despre deciziile pe care nu ai curaj sa le iei . . . te-ai aflat vreodata intr-o situatie pentru care orice alegere ar fi fost "pareto nesatisfacatoare"? cum ai ales (in ipoteza ca orice alegere, chiar si lipsa de alegere, reprezinta totusi o alegere)?
dilema "prizonierului-in-propria-viata" . . . si uite ce algoritm am ales sa aplic . . . sper sa functioneze ;)
atunci cand ai de facut o alegere pentru care nici una dintre variante nu pare satisfacatoare incearca sa-ti raspunzi la urmatoarea intrebare: "daca as afla ca sufar de o boala care are mari sanse de vindecare la "cutit" as continua sa ma indop cu pastile amortzitoare sau as cauta in pagini aurii numarul de telefon al celui mai bun chirurg? as continua sa-mi amortzesc simturile cu "morfina" ? sau as cauta sa vindec boala de la radacina? as avea curaj sa-mi risc viata pe o muchie de cutzit (stati linistiti, pentru genul de decizii despre care vorbesc, riscul nu merge atat de departe, si oricum in viata, moartea e ultimul lucru pe care il faci, so don't worry ;) ) sau as prefera masochist sa ma joc de-a v-ati-ascunselea( scuze daca sunt destul de inculta incat sa nu fi scris corect, dar n-am vazut niciodata scris cuvantul asta ;) ) cu suferinta si morfina (bine, opiu daca preferati altceva :P )" . . . daca poti face analogia intre dilema ta si intrebarile astea, atunci s-ar putea sa poti sa-ti raspunzi "corect" . . . eu mi-am raspuns . . .

P.S. stiu, stiu, cineva ar putea riposta: in viata nu exista raspunsuri corecte sau gresite. eu cred ca exista . . . raspunsul corect e acela pe care nu-l regreti . . . e alegerea pe care o faci acum si pe care ai face-o si maine si poimaine (sub aceleasi circumstante) . . . ;)

Un comentariu:

Unknown spunea...

eu m-am zbatut mult cu TAR si am ajuns la concluzia ca e bun doar pe termen scurt sa gandesti rational. pe termen lung e un fiasco total. cu alte cuvinte, din cand in cand sa gandim rational.