un om tanar poate fi fericit daca are sapun, carti si prieteni . . . (netul si mancarea sunt de la sine intelese :) )

miercuri, octombrie 03, 2007

pro sau contra: reclame stradale

zilele trecute vorbeam cu o prietena despre reclamele stradale. . . ea imi marturisea ca se simte agasata de toate panourile acelea publicitare care sufoca centrul marilor orase . . . mie insa mi se pare ca reclama strada este mai mult un aspect cosmopolit care tine de cultura orasului . . . stiu ca sunt intr-un mare oras pentru ca centrul lui arata ca un pom de craciun noaptea, si asta e ceva care ma face sa zambesc . . . as putea chiar sa stiu ca trec pe deasupra unui mare oras cu avionul noaptea si sa-i simt pulsul colorat :) stii? muzeele, statuile, parcurile frumoase ale marelui
oras nu tipa . . . sunt prezente discrete pe care le descoperi in plimbari lungi pe strazile intortocheate ale marelui oras . . . dar reclamele stradale? pline de lumina, de culoare, de frumusete care te implora sa cumperi . . . reclamele stradale sunt curtezanele marelui oras, nu le dorim prezenta, dar ne uitam invidios sub coltul ochiului dupa ele . . . mie imi plac, si imi vine greu sa imi imaginez bucurestiul fara ele . . . sa fiu oare o victima a consumerismului? sau a chiciului urban? who knows? :D




Later edit: i'm not the last unicorn :)

10 comentarii:

Anonim spunea...

In cazul Bucurestiului,din cate l-am vizitat eu, mi se pare ca publicitatea stradala este prea stridenta, sufocanta si lipsita de stil. Am in minte Piata Unirii cu acele panze intinse peste fatadele blocurilor.Insa probabil piata ar fi aratat si mai urat fara ele...
Sunt pentru reclamele stradale, cu o conditie: sa fie gandite, sa fie montate conform unei viziuni arhitecturale urbane.Probabil cineva de la Primarie ar trebui sa se ocupe de treaba asta...:)

Anonim spunea...

Sunt pro. Fac parte din farmecul orasului panourile publicitare. Spoturile, afisele stiu ca au 2 componente: artistica si comerciala. Partea artistica e indiscutabil "de vazut". E adevarat ca e agasant, dar pana la urma...te obisnuiesti.

mircea bostan

Anonim spunea...

Am fost si eu prin "centrul" Bucurestiului de mai multe ori, unde "centru" inseamna destul de mult, de la Gara de Nord pana in Piata Unirii, si mai mult. In Piata Unirii nu am putut sa nu observ toate panourile publicitare de pe cam toate cladirile din zona. Prima intrebare pe care mi-am pus-o n-a fost "de ce-s asa multe" ci "cat de eficace mai este reclama cand e pusa la gramada iar lumea a inceput s-o ignore tot la gramada?". Pentru ca eu vad reclama si trec instinctual peste ea de la o vreme. Am ajuns sa ignor si informatiile utile daca acestea sunt puse in zona reclamelor sau arata a reclama.

Piata Unirii din Bucuresti arata ca un mall. Pot exemplifica cu Iulius Mall din Iasi, unde era sa ma zapacesc de cap de la cate reclame au intre etaje pentru cei de pe scarile rulante.

Then again, cum zicea George Carlin in "Life is worth losing" (vezi pe YouTube), traim intr-un mall urias :)

Anonim spunea...

hai mai... ALLIA .. ce ai cu reclamele stradale acuma?? voi enumera cateva aspecte atat pro cat si contra!
- sunt cel mai bun mijloc pentru a masca unele cladiri aflate in constructie sau reamenajare
- reprezinta o modalitate de a face bani pt reabilitarea cladirilor aflate in zone centrale
- in cazul magazinului Unirea ascund cea mai groaznica priveliste din mijlocul bucurestiului (exteriorul acelei cladiri nu a mai fost renovat din epoca de aur!!)
- exista modalitati multiple de expunere a publicitatii stradale astfel incat sa nu fie perceputa ca fiind agresiva! ex: panouri de dimensiuni medii pe stalpii de electricitate
- iti aduc o informatie pe care nu o constientizezi (sentimentul de indiferenta fata de reclame), dar pe care o folosesti atunci cand ai nevoie de ea
- arata "naspa" reclamele stradale din material textil de mari dimensiuni dupa o anumita perioada, capata un aspect neingrijit
- d.p.d.v. ecnomic sunt mai eficiente decat multe alte fome de advertaising
- noaptea sunt foarte enervante; iti lumineaza camera chiar daca tu afirmi sigur si raspicat ca nu mai ai nevoie de surse de energie!

p.s.: am scris pentru ca m-ai batut la cap!!

Amahya spunea...

sunt agasante

Unknown spunea...

unele sunt fascinante, altele de-a dreptul plictisitoare sau, mai rau, agansante, dar toate ajuta la construirea imaginii unui oras dinamic si cosmopolit care renunta prea usor la farmecul de odinioara in favoarea unei dezvoltari foarte rapide si haotice

Anonim spunea...

Da, esti o victima a kitsch-ului consumerist urban. ;)

Anonim spunea...

Ok....problema ta e ca:
1. nu ai nici un pic de stil - cum dracu' sa ti placa reclamele, mai mult, sa sustii ca ele fac locul mai "dragut"?
2. esti certata un picutz cu gramatica, la fel si cei care pun commenturile, asa ca banuiesc eu ca sunteti chit...
3. Esti o victima a culturii consumeriste, spalata pe cap de cultul capitalist. De provenienta uncle sam. Capitalele europene evita astfel de manifestari cretine, efectul de "pom de craciun". Arhitectura nu poate fi imbunatatita de o bucata de carton... care spune... ce spune? hmm, pe colt, vis a vis de CCA, spune... "Te doare? www.hemoroizi.ro" - sau ceva foarte asemanator. Ori iti lipsesc neuronii...ori...nu ai proiectii pe retina. Si...
Pom de craciun. Personal, te as strange de gat. Mai sunt milioane ca tine...care in loc sa gandeasca, se uita la lumini colorate si zambesc tamp.

Allia spunea...

anonimule . . . iti multumesc pentru comentariu . . . apreciez sinceritatea :) totusi . . . de ce iti ascunzi identitatea? whatever . . . spatiul virtual pentru asta e facut . . .
discutia este in orice caz una de opinie nu de rationament . . . ceea ce inseamna ca argumentul tau "iti lipsesc neuronii" nu prea sta in picioare . . .

Anonim spunea...

Beautiful underwear portal to
buy CK Underwear at unbelievable price.
Please visit http://www.chilotick.com. Ship all over the world !